Populära inlägg

torsdag 22 januari 2015

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Planen idag var: jobba till 13 sen träna. Olympiska lyft och rowathlon. Men dagen idag hamnar under kategorin "det blir inte alltid som man tänkt sig"

Igår var jag ledig från jobbet. Vilodag och planerna jag hade blev inställda så jag var hemma så gott som hela dagen och märkte att ena katten inte åt nånting alls och drack väldigt dåligt.
Så jag gick ut och köpte hans favoritmat tonfisk. Hjalle är ett matvrak och slukar det i normala fall. Igår åt han några tuggor och kräktes sen upp det.
Så jag diskuterade med kontaktperson på katthemmet och vi bestämde att vi skulle avvakta tills idag.
Nojig matte som jag är bestämde jag att:
1. Jag ville hem direkt efter jobbet.
2. Jag ville inte att han skulle vara ensam när jag jobbade.

Först funderade jag på att sjukanmäla mig, men frågade istället pappa som inte skulle jobba idag om han kunde komma och titta till och det kunde han tack och lov.
Men imorgon har jag tagit semester. Inte för att jag inte litar på min pappa utan för att han inte känner Hjalle och kan tolka honom på samma sätt.

Men vi var iallafall hos veterinären ikväll. Allra bästa veterinären Leif Hokfors. Hjalle förvånade mig med att vara oväntat lugn när Leif öppnade buren, men Hjalle är ändå Hjalle och vill inte låta sig hanteras av för honom främmande människor så det blev 2 doser lugnande. Två för att den första inte tog och även när han hade fått den andra så kämpade han ordentligt.
Han fick sen vätska och maskmedel så hoppas vi att det inte krävs mer än så.
Blir ingen träning imorgon heller eftersom jag vill hålla koll på missen och träningen skulle göra att jag blir borta så väldigt många timmar. Eventuellt blir det lördag om Hjalle mår bättre då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar